Мій дім – моя фортеця
Як викликати інтерес учнів до навчання? Комплексно-хвильові уроки – ось вихід, який пропонує один з найерудованіших сучасників Михайло Казінік. Комплексно-хвильовий урок – це розвивальне, проблемне, випереджувальне, активне навчання, це переддень тих змін, що відбуваються у нашому суспільстві.
З метою цілісного світосприйняття дітьми у Славутицькому ЗЗСО №1 також були започатковані комплексно-хвильові уроки. Їх суть – це цілісний шкільний день, що об’єднує опрацювання єдиного предмету розмови: явища, особистості, тощо. Можна обрати практично будь-яке слово, бо навіть банальне «двері» має безліч значень. Кожне значення слова можна розвинути в тему для вивчення різних предметів — біології, хімії, математики, літератури, мистецтва, музики. Немає жодного поняття, яке б корінням не сягало всіх дисциплін. Так 02.03.2021 року в 11-А класі були проведені комплексно-хвильові уроки з теми «Дім».
На уроці української мови було розглянуто поняття слова «дім» та його походження. Учні підбирали спільнокореневі слова, підшукували синоніми, працювали з текстами. Колективно «заселили» дім «Морфологія» мешканцями – частинами мови та склали речення з них. Діти асоціюють слово «дім» з теплом, затишком, родиною. Наостанок свою роботу вони оцінили у жартівливій формі, за допомогою фразеологізмів «каша в голові», «ні в зуб ногою», «собаку з’їв ». На уроці інформатики школярі створили дизайн дому своєї мрії за допомогою векторного графічного редактора. Під час біології працювали в групах, проводили дослідження з очищення питної води, робили економічні розрахунки, презентували свої напрацювання щодо проблем питної води. Адже вода – синонім життя, його невід’ємна частина. Її якість та кількісні запаси безпосередньо пов’язані зі станом навколишнього середовища нашої держави, нашого дому – України. Вчитель географії довела, що Земля – це наш спільний дім, що конструктивні відносини – дім без війни. Учні працювали з контурними картами, пригадували, як змінювалась політична карта світу упродовж свого існування, коментували які держави зникли з неї, а які утворилися. Разом з вчителем «побудували» «Дім без війни», який тримається на формах політичних відносин. Підлітки усвідомили, що важливо вміти домовлятися та знаходити компроміси, бути свідомими громадянами своєї країни. Завершилася хвиля уроком фізичної культури, на якому діти розповіли про походження деяких колективних ігор. А потім грали у гру, домом якої, згідно повідомлень, є місто Холіоке, штат Массачусетс – волейбол.
Комплексно-хвильові уроки провели вчителі Наталія Бардакова, Наталія Кубрак, Валентина Мазепа, Ніна Федченко, Ганна Агеєва, яким вдалося об’єднати тему хвилі.
Дякуємо їм за цікаві та змістовні уроки!
Н. Віткалова, Я. Іванова