С Т А Т У Т
шкільної учнівської самоврядної організації
«Республіка учнівського управління школою» (РУУШ)
Славутицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 1
Славутицької міської ради Київської області
І. Загальні положення
-
- Шкільна організація “РУУШ” – добровільне об’єднання учнів, утворене для вироблення навичок самоврядування, вміння працювати на засадах партнерства, демократизму.
- Шкільна організація «РУУШ» Славутицької ЗОШ І-ІІІ ступенів № 1 регламентує свою діяльність на підставі нормативно-правових актів Конституції України, Всесвітньої декларації про права дитини, Законів України “Про освіту”, “Про громадські організації”, Статуту школи.
- Шкільна організація пропагує дружні взаємини та співпрацює з різними громадськими об’єднаннями на принципах взаємоповаги і незалежності, співпрацює з педагогами та батьками.
ІІ. Завдання учнівського самоврядування:
- згуртування дітей та юнацтва на цікаві, добрі та корисні справи;
- виховання найвищих почуттів людяності – любові до рідної землі, до своєї родини, свого народу;
- пошани до історичного минулого, до культури;
- виховання доброти та милосердя, розвиток індивідуальних та творчих здібностей;
- розвиток лідерства;
- виховання в учнів активної життєвої позиції та уміння адаптуватися в соціумі;
- впровадження в практику виховної системи школи інноваційних технологій.
ІІІ. Органи управління учнівського самоврядування
3.1. Вищим органом шкільної організації є учнівська конференція, яку скликають раз на рік.
3.2. Класні колективи висувають із числа найактивніших учнів своїх представників у Шкільну раду.
3.3. Керівні та законодавчі функції шкільної організації виконує Шкільна рада, яку скликають щомісяця. Вона підзвітна учнівській конференції.
3.4. Шкільна рада обирає Президента РУУШ та Раду президента, яка є
виконавчим органом самоврядування.
-
- Президентом Шкільної ради може бути учень 5-11 класу, якого обирають таємним голосуванням члени Шкільної ради.
- Структуру та склад органів учнівського самоврядування обговорюють і затверджують на учнівській конференції шляхом таємного голосування.
- Представників президента в учнівських колективах (мерів класу) обирають загальні класні збори з числа учнів-лідерів класу. З їх числа формується мерія.
- Форми діяльності центрів, ініціативних груп визначають на засіданнях Ради президента та Шкільної ради.
Рада президента:
- сприяє створенню належних умов для дозвілля учнів;
- ухвалює рішення з найважливіших питань життя школи в межах своєї компетентності;
- вносить пропозиції до адміністрації школи, педагогічної ради з питань виховання;
- здійснює заходи щодо розвитку творчих здібностей учнів, зміцнення їхнього здоров’я, фізичного вдосконалення, пропаганди здорового способу життя.
ІV. Основні напрямки діяльності органів шкільної організації «РУУШ» (Ради президента).
- Центр освіти та зв’язків з громадськістю:
-
- здійснює роботу, спрямовану на вироблення в учнів свідомого ставлення до навчання;
- бере участь у проведенні предметних олімпіад, конкурсів;
- забезпечує простір для ініціативи, творчості, самодіяльності учнів у навчально-пізнавальній діяльності;
- організовує конкурси ерудитів, проводить інтелектуальні ігри з метою виявлення обдарованих дітей та закріплення програмного матеріалу з різних предметів.
- Центр туризму і спорту:
-
- пропагує здоровий спосіб життя;
- залучає учнів та батьків до спортивно-масової та фізкультурно-оздоровчої роботи;
- проводить спортивні ігри на перервах та після уроків;
- організовує загальношкільні спортивно-оздоровчі заходи;
- здійснює санітарно-освітню роботу серед учнів (проводить бесіди, дискусії, анкетування, тематичні вечори).
- Центр культури і дозвілля:
-
- організовує змістовний відпочинок учнів у позаурочний час;
- організовує естетичне виховання учнів;
- залучає дітей до народної творчості, національної культури;
- добирає матеріали до написання сценаріїв різноманітних свят, вечорів відпочинку, зустрічей;
- розвиває творчі здібності школярів.
- Центр порозуміння:
-
- забезпечує захист прав та інтересів учнів;
- слідкує за дотриманням учнями Статуту школи (Правил для учнів);
- проводить індивідуальні бесіди з дітьми, схильними до правопорушень;
- організовує правову освіту (вивчення Правил для учнів, Статуту школи, документів про освіту, учнівське самоврядування, адміністративного та кримінального кодексів, інших правових документів), проводить зустрічі з правоохоронцями.
- виховує свідоме ставлення до виконання громадських доручень, свідомої дисципліни, бережливе ставлення до державного і власного майна;
- проводить дні ввічливості, культури, чистоти;
- організовує акції з благоустрою шкільної території.
- Центр затишку і дружби:
-
- організовує виховну роботу з дітьми молодших класів;
- організовує учнів та батьків до спортивно-масової та фізкультурно-оздоровчої роботи;
- організовує ігри малої рухливості з учнями початкових класів під час перерв;
- здійснює заходи серед учнів початкових класів щодо розвитку творчих здібностей учнів;
- залучає учнів школи до участі в акції «Милосердя»;
- Центр інформації:
-
- розвиває у дітей вміння збирати інформацію, обговорювати теми рубрик і матеріалів шкільної газети;
- інформує учнів, батьків, учителів про всі події, які відбуваються в школі;
- виховує культуру читання та бережливе ставлення до книги, підручника;
- пропагує книгу, сприяє виробленню бажання-потреби в систематичному читанні, навчає володіння навичками самостійного вибору книг для читання і знаходження їх у бібліотеці, користуючись книжковими виставками та рекомендованими списками;
- проводить книжкові місячники, тижні, бібліотечні години.
Для надання педагогічних консультацій активу шкільної дитячої організації за кожним центром закріпляється педагог.